Kim o, deme boşuna...
Benim, ben.
Öyle bir ben ki gelen kapına;
Başdan başa sen.
Özdemir Asaf
19 Şubat 2011 Cumartesi
Bana Bir Şimşek Çak
bana bir şimşek çak
ortalık fena karanlık
yüreğim örtülüyor
ağır bir dalgınlığa genişliyorum
durmadan değişen o mevsimde
dağlarda kalın
omuz omuza bulutlar
çok fena kalabalık
ellerim çıplak
bana bir şimşek çak
kötü bir tuzaktayım
bilmem ne yapsak
aklımda fikrimde onlar
yaşlı ve genç
erkek ve kadın
korkularıma tutsak
bana bir şimşek çak
içim içime sığmıyor artık
vahim bir çağrışımdan
daha vahimine atlamaktayım
bana bir şimşek çak
belki fena halde
yanılmaktayım
o ince kız çocuğu
gün doğmadan her sabah
bir hapisaneden bir nezarethaneye
kelepçeli götürülüyor
dudakları titrek
gözlerinde buğu
bilmem ki nasıl anlatayım
bağışlanmaz suçu dünyayı sevmek
bir de o
adını bile bilmediği
kıvırcık saçlı 'devrimci' öğrenciyi
fakülte kapısında vurulmuş
yağmurun altında
çıplak
bana bir şimşek çak
çok yanlış anlaşılmaktayım
hesabım yanlış bir mahkemede görülüyor
içimdeki zemberek
boşandı boşanacak
yaşamak mı gerek
yoksa unutmak mı
şaşırmaktayım
galiyef yoldaş ne olacak
galiyef yoldaş sibirya sürgünü
sanki yalın bir bıçak
kayarak
bir kırlangıç hızıyla
bulutların arasından
karanlığın böğrüne saplanacak
galiyef yoldaş ne olacak
galiyef yoldaş sibirya sürgünü
elinde bir mektup eski yazıyla
artık yüzünü bile unuttuğu
karısından
burnunda sadece kokusu var
ilkbahar kadar müşfik
sonbahar kadar yumuşak
galiyef yoldaş ne olacak
avrasyada hala mazlumların uğultusu
kısa bozkır atlarının nallarından
gizli kıvılcımlar ki etrafa saçılıyor
azadlık mermileridir
çekirdekleri çelik
cehennem gibi sıcak
bana bir şimşek çak
sala veriliyor görünmez minarelerden
İzmir de istibdat'ı yaşamaktayım
bir yangın soluğu sokak içlerinden
kordonboyunda muzaffer atlılar
fahrettin paşanın süvarisi
bana bir şimşek çak
yolumu aydınlatacak
gazi'nin gözlerinden
mavi bir şimşek
kuva-yı milliye mavisi
aynı emaneti taşımaktayım
'hürriyet ve istiklal benim karakterimdir'
çünkü hain sinsi ve korkak
aynı düşmana karşı
savaşmaktayım
Attila İlhan
ortalık fena karanlık
yüreğim örtülüyor
ağır bir dalgınlığa genişliyorum
durmadan değişen o mevsimde
dağlarda kalın
omuz omuza bulutlar
çok fena kalabalık
ellerim çıplak
bana bir şimşek çak
kötü bir tuzaktayım
bilmem ne yapsak
aklımda fikrimde onlar
yaşlı ve genç
erkek ve kadın
korkularıma tutsak
bana bir şimşek çak
içim içime sığmıyor artık
vahim bir çağrışımdan
daha vahimine atlamaktayım
bana bir şimşek çak
belki fena halde
yanılmaktayım
o ince kız çocuğu
gün doğmadan her sabah
bir hapisaneden bir nezarethaneye
kelepçeli götürülüyor
dudakları titrek
gözlerinde buğu
bilmem ki nasıl anlatayım
bağışlanmaz suçu dünyayı sevmek
bir de o
adını bile bilmediği
kıvırcık saçlı 'devrimci' öğrenciyi
fakülte kapısında vurulmuş
yağmurun altında
çıplak
bana bir şimşek çak
çok yanlış anlaşılmaktayım
hesabım yanlış bir mahkemede görülüyor
içimdeki zemberek
boşandı boşanacak
yaşamak mı gerek
yoksa unutmak mı
şaşırmaktayım
galiyef yoldaş ne olacak
galiyef yoldaş sibirya sürgünü
sanki yalın bir bıçak
kayarak
bir kırlangıç hızıyla
bulutların arasından
karanlığın böğrüne saplanacak
galiyef yoldaş ne olacak
galiyef yoldaş sibirya sürgünü
elinde bir mektup eski yazıyla
artık yüzünü bile unuttuğu
karısından
burnunda sadece kokusu var
ilkbahar kadar müşfik
sonbahar kadar yumuşak
galiyef yoldaş ne olacak
avrasyada hala mazlumların uğultusu
kısa bozkır atlarının nallarından
gizli kıvılcımlar ki etrafa saçılıyor
azadlık mermileridir
çekirdekleri çelik
cehennem gibi sıcak
bana bir şimşek çak
sala veriliyor görünmez minarelerden
İzmir de istibdat'ı yaşamaktayım
bir yangın soluğu sokak içlerinden
kordonboyunda muzaffer atlılar
fahrettin paşanın süvarisi
bana bir şimşek çak
yolumu aydınlatacak
gazi'nin gözlerinden
mavi bir şimşek
kuva-yı milliye mavisi
aynı emaneti taşımaktayım
'hürriyet ve istiklal benim karakterimdir'
çünkü hain sinsi ve korkak
aynı düşmana karşı
savaşmaktayım
Attila İlhan
Ben Değildim
Bir akşam-üstü pencerenden bakıyordun
Ağır ağır, yollara inen karanlığa.
Bana benzeyen biri geçti evinin önünden.
Kalbin başladı hızlı hızlı çarpmaya..
O geçen ben değildim.
Bir gece, yatağında uyuyordun..
Uyanıverdin birden, sessiz dünyaya.
Bir rüyanın parçasıydı gözlerini açan,
Ve karanlıklar içindeydi odan...
Seni gören ben değildim.
Ben çok uzaktaydım o zaman,
Gözlerin kavuştu ağlamaya, sebepsiz ağlamaya.
Artık beni düşünmeye başladığından
Bıraktın kendini aşk içinde yaşamaya..
Bunu bilen ben değildim.
Bir kitap okuyordun dalgın..
İçinde insanlar seviyor, ya da ölüyorlardı.
Genç bir adamı öldürdüler romanda.
Korktun, bütün yininle ağlamaya başladın..
O ölen ben değildim..
Özdemir Asaf
Ağır ağır, yollara inen karanlığa.
Bana benzeyen biri geçti evinin önünden.
Kalbin başladı hızlı hızlı çarpmaya..
O geçen ben değildim.
Bir gece, yatağında uyuyordun..
Uyanıverdin birden, sessiz dünyaya.
Bir rüyanın parçasıydı gözlerini açan,
Ve karanlıklar içindeydi odan...
Seni gören ben değildim.
Ben çok uzaktaydım o zaman,
Gözlerin kavuştu ağlamaya, sebepsiz ağlamaya.
Artık beni düşünmeye başladığından
Bıraktın kendini aşk içinde yaşamaya..
Bunu bilen ben değildim.
Bir kitap okuyordun dalgın..
İçinde insanlar seviyor, ya da ölüyorlardı.
Genç bir adamı öldürdüler romanda.
Korktun, bütün yininle ağlamaya başladın..
O ölen ben değildim..
Özdemir Asaf
Torba yasanın kanunlaşmasının ardından borçların yapılandırılmasında uygulanacak ayrıntılarda son noktaya gelindi..
6, 9, 12 ve 18 taksitte ve iki ayda bir ödeme imkanı veriliyor. Buna göre vade 36 aya kadar uzuyor. Çalışan emeklilerin destek primi borçları da yapılandırılıyor. SGK borçlarında 2010/Kasım, diğerlerinde 2010/Aralık ve öncesi kapsama giriyor. Ödemede gecikme faizi ve zammı silinirken, anaparaya ÜFE/TÜFE uygulanıyor.
YÜZDE 50 CEZA KALKIYOR
60 aydan fazla borcu olup da sigortalılığı durdurulan Bağ-Kur'lular faizsiz ödeme yaparak geriye dönük hizmet kazanabilecekler.
2008'deki SGK yapılandırmasından yararlanıp, 12 taksitten en fazla dördünü veya 24 taksitten sekizini ödememiş olanlar yeniden aynı yapılandırmayı ihya ettirebilecekler.
Yaşlı ve engellilere ödenen muhtaçlık aylığında, yersiz ödenen aylıkların geri tahsilatında %50 cezalı tahsilat kaldırılıyor.
KREDİ KARTI İLE ÖDEME İMKANI GELİYOR
Borcunu taksitlendiren işverenler teşviklerden hemen yararlanabilecek. Yine taksitlendirme yapıp ilk taksitini ödeyen Bağ-Kur'lular da sağlık hizmetlerinden yararlanabilecek.
SGK'ya olan borcunu ödeyince emekliliğe hak kazanacak olan Bağ-Kur'lular, dilerlerse banka kredisi kullanıp, SGK'ya ödeme yapabilecekler. Böylece hemen aylığa ve sağlık sigortasına kavuşup, bağlanan aylıktan kredi borcunu ödeyebilecekler. En uygun kredi konusunda SGK ile bankalar arasında görüşmeler sonuçlanmak üzere.
Maliye ve SGK borçları kredi kartıyla da ödenebilecek.
YÜZDE 50 CEZA KALKIYOR
60 aydan fazla borcu olup da sigortalılığı durdurulan Bağ-Kur'lular faizsiz ödeme yaparak geriye dönük hizmet kazanabilecekler.
2008'deki SGK yapılandırmasından yararlanıp, 12 taksitten en fazla dördünü veya 24 taksitten sekizini ödememiş olanlar yeniden aynı yapılandırmayı ihya ettirebilecekler.
Yaşlı ve engellilere ödenen muhtaçlık aylığında, yersiz ödenen aylıkların geri tahsilatında %50 cezalı tahsilat kaldırılıyor.
KREDİ KARTI İLE ÖDEME İMKANI GELİYOR
Borcunu taksitlendiren işverenler teşviklerden hemen yararlanabilecek. Yine taksitlendirme yapıp ilk taksitini ödeyen Bağ-Kur'lular da sağlık hizmetlerinden yararlanabilecek.
SGK'ya olan borcunu ödeyince emekliliğe hak kazanacak olan Bağ-Kur'lular, dilerlerse banka kredisi kullanıp, SGK'ya ödeme yapabilecekler. Böylece hemen aylığa ve sağlık sigortasına kavuşup, bağlanan aylıktan kredi borcunu ödeyebilecekler. En uygun kredi konusunda SGK ile bankalar arasında görüşmeler sonuçlanmak üzere.
Maliye ve SGK borçları kredi kartıyla da ödenebilecek.
Uzay Araştırmaları Hakkında
Uzay Araştırmalarının Amacı
Uzayda doğal olayların ölçülmesi,
Bilinmeyenin araştırılması,
Bilginin genişlemesi,
Yer dışında insanlığa yararlı olabilecek kaynakların ve enerjinin bulunması.
Genel İtici Güçler: Bu araştırmaları gerçekleştiren itici güçler;
Ulusal itibar,
Ulusal güvenlik,
Bilimsel merak.
Özelde ise;
Dünya yer üstü ve yer altı kaynaklarının bulunması,
Denizlerden yararlanma,
Meteoroloji, iletişim(haberleşme) ve enerji gibi sorunlara, yer atmosferi dışında yanıt aramaktır.
Uzayda doğal olayların ölçülmesi,
Bilinmeyenin araştırılması,
Bilginin genişlemesi,
Yer dışında insanlığa yararlı olabilecek kaynakların ve enerjinin bulunması.
Genel İtici Güçler: Bu araştırmaları gerçekleştiren itici güçler;
Ulusal itibar,
Ulusal güvenlik,
Bilimsel merak.
Özelde ise;
Dünya yer üstü ve yer altı kaynaklarının bulunması,
Denizlerden yararlanma,
Meteoroloji, iletişim(haberleşme) ve enerji gibi sorunlara, yer atmosferi dışında yanıt aramaktır.
Uzay Araştırmaları
4 Ekim 1957 Sputnik I gönderildi (RUSYA)
Bir ay sonra Sputnik II ve Leica gönderildi
31 Ocak 1958 Explorer I gönderildi (ABD)
Bu iki ülke arasındaki yarışa daha sonra
Fransa 1965,
Japonya 1970,
Çin Halk Cumhuriyeti 1970,
İngiltere 1971 yılında katıldı.
Uzay Araştırmaları o zamanlar çok pahalı bir uğraştı. NASA ilk 20 yılda 90 trilyon dolar harcamıştır. Bu nedenle iki ülke yarıştı.
Diğer ülke SSCB idi. Bilimler Akademisi bu işi yürütüyordu ve onlar da hemen hemen aynı harcamayı yapmışlardır.
Üçüncü güç Avrupa Uzay Araştırmaları Örgütü (ESRO) olmuştur. 1975 yılında adı Avrupa Uzay Ajansı (ESA) olmuştur. Başlangıçta Belçika, Hollanda, Danimarka, Almanya, İtalya, İngiltere, İsveç, İspanya, İsviçre ve Fransa.
Ariane roketi 1980’li yıllarda sonra kullanılmaya başlanmıştır. Daha önce NASA’yı kullandılar.
Sadece insansız bilimsel ve uygulama uyduları üzerine yoğunlaşmıştır.
Türkiye’de uzay çalışmaları var mıydı?
Bu sorunun yanıtı hem evet hem hayır.
Uzay araştırmaları merkezlerinde çok sayıda Türk çalıştı, işlerinin uzmanı oldular.
Uydu ile alınmış veriler üzerinde çalışan Türk bilim adamlarının sayısı çok fazla.
Ama uzun süre uzay çalışmalarını planlayan ulusal bir kurumumuz olmadı.
İlk girişimler 1982 yılında yapıldı.
Önce bilim adamları TÜBİTAK’ı sıkıştırdı.
1990’larda devlet sıkıştı ve TÜBİTAK’a görev verdi. Bu projeyi geliştirmek için.
Hazırlanan proje MGK tarafından beğenilmedi.
Aynı görev Ulaştırma Bakanlığına verildi.
O da beğenilmedi ve Türk Hava Kuvvetlerine görev verildi. Görev layıkıyla yerine getirildi.
2002 yazında Türk Uzay Kurumu aşaması son evreye geldi ve kanun teklifi meclise sunuldu.
Bir ay sonra Sputnik II ve Leica gönderildi
31 Ocak 1958 Explorer I gönderildi (ABD)
Bu iki ülke arasındaki yarışa daha sonra
Fransa 1965,
Japonya 1970,
Çin Halk Cumhuriyeti 1970,
İngiltere 1971 yılında katıldı.
Uzay Araştırmaları o zamanlar çok pahalı bir uğraştı. NASA ilk 20 yılda 90 trilyon dolar harcamıştır. Bu nedenle iki ülke yarıştı.
Diğer ülke SSCB idi. Bilimler Akademisi bu işi yürütüyordu ve onlar da hemen hemen aynı harcamayı yapmışlardır.
Üçüncü güç Avrupa Uzay Araştırmaları Örgütü (ESRO) olmuştur. 1975 yılında adı Avrupa Uzay Ajansı (ESA) olmuştur. Başlangıçta Belçika, Hollanda, Danimarka, Almanya, İtalya, İngiltere, İsveç, İspanya, İsviçre ve Fransa.
Ariane roketi 1980’li yıllarda sonra kullanılmaya başlanmıştır. Daha önce NASA’yı kullandılar.
Sadece insansız bilimsel ve uygulama uyduları üzerine yoğunlaşmıştır.
Türkiye’de uzay çalışmaları var mıydı?
Bu sorunun yanıtı hem evet hem hayır.
Uzay araştırmaları merkezlerinde çok sayıda Türk çalıştı, işlerinin uzmanı oldular.
Uydu ile alınmış veriler üzerinde çalışan Türk bilim adamlarının sayısı çok fazla.
Ama uzun süre uzay çalışmalarını planlayan ulusal bir kurumumuz olmadı.
İlk girişimler 1982 yılında yapıldı.
Önce bilim adamları TÜBİTAK’ı sıkıştırdı.
1990’larda devlet sıkıştı ve TÜBİTAK’a görev verdi. Bu projeyi geliştirmek için.
Hazırlanan proje MGK tarafından beğenilmedi.
Aynı görev Ulaştırma Bakanlığına verildi.
O da beğenilmedi ve Türk Hava Kuvvetlerine görev verildi. Görev layıkıyla yerine getirildi.
2002 yazında Türk Uzay Kurumu aşaması son evreye geldi ve kanun teklifi meclise sunuldu.
18 Şubat 2011 Cuma
PROJECT NATAL NEDİR?
Project Natal Microsoft'un geliştirdiği yeni bir controller sistemi.Hiçbir kontrol aracı kullanılmadan, oyuncuların elleri ve kolları ile oyunu kontrol edebilmelerini sağlıyor.Kamera sistemi otomatik olarak insan uzuvlarını tanıyor ve bütün uzuvların oyun için kullanılmasını sağlıyor.
Ayrıca sistemin sese karşı da duyarlılığı mevcut.Bazı özellikleri sadece ses ile kullanabiliyorsunuz.
Bu sistem sayesinde oyunlarda kontrol tamamen oyuncuların elinde bulunuyor.Örneğin, bir dövüş oyununda gerçek tekmeler ve yumruklar atarak oyunu kontrol etmek mümkün hale geliyor.
Ayrıca sistemin sese karşı da duyarlılığı mevcut.Bazı özellikleri sadece ses ile kullanabiliyorsunuz.
Bu sistem sayesinde oyunlarda kontrol tamamen oyuncuların elinde bulunuyor.Örneğin, bir dövüş oyununda gerçek tekmeler ve yumruklar atarak oyunu kontrol etmek mümkün hale geliyor.
Etiketler:
Bilişim Teknolojileri,
HABERLER,
Sanal Gerçeklik
SANAL GERÇEKLİK VİDEO
Videoda Left for Dead oyunu hiçbir controller kullanılmadan oynanmaktadır.
PANORAMA NEDİR?
1. En ince ayrıntının ele alındığı genel görünümdür.
2. Fransızca manzara anlamına gelir.
3. Çevrenin kesintisiz manzarasıdır.
4. Panorama eni boyunun dört katından büyük resimlere verilen genel addır.
5. Panorama genel olarak yatay görüş açısı 100 derece ve üzeri olan resimlerdir.
6. Bazen kafanızı yada gözlerinizi yatay olarak hareket ettirmeden göremeyeceğiniz kadar geniş bir alanı kapsayan fotoğraflardır.
7. Bir doğal ya da kentsel manzarayı ufka kadar uzanan ve çok geniş bir bakış açısıyla betimleyen resimdir.
SANAL TUR NEDİR?
3 boyutlu panoramik fotoğraflar sayesinde bilgisayar ve internet ortamında interaktif olarak ziyaretçiye mekânın içindeymiş hissi yaratarak istediği gibi dolaşmasını sağlayan bir uygulamadır.
Sanal tur uygulamaları bir mekânı internetten tanıtmanın en etkili yöntemidir. 360*180 derecelik bir bakış açısıyla mekânı internetten gezen kişi, durup etrafına bakınabilir, detayları inceleyebilir. Kelimenin tam anlamıyla “SANAL TUR” yapabilir.
Panoramik fotoğraflarla, üzerine yerleştirilebilen interaktif kapılar sayesinde sonraki panoramaya çok rahat geçilebilmekte ve mekân üzerindeki kontrol ziyaretçiye bırakılmaktadır.
Panoramik fotoğraflarla, üzerine yerleştirilebilen interaktif kapılar sayesinde sonraki panoramaya çok rahat geçilebilmekte ve mekân üzerindeki kontrol ziyaretçiye bırakılmaktadır.
Fare (Mouse) yardımıyla sağ-sola ve yukarı-aşağı gezinerek mekân hakkında en gerçekçi fikre sahip olunabilir. Farenin sağ tuşu veya klavye (shift/ctrl tuşları) yardımı ile yakınlaştırma veya uzaklaştırma yapmak da mümkündür. İsteğe bağlı olarak fare veya klavye kullanılmadan kroki veya harita üzerinden de sanal gezinti yapılabilir.
Bu sunum ile mekânın akılda kalma oranı çok daha yüksektir. Daha dikkat çekici ve yüksek etkiye sahiptir. Ayrıca görüntü kalitesi videodan çok daha yüksek, boyutu ise daha küçüktür.
“Sanal Tur” Internet ortamında kolay yüklenilebilir ve hızlı seyredilebilir olması sebebiyle Video 'dan daha hızlı ve etkin bir tanıtım aracıdır. Ziyaretçilerin videodan farklı olarak istedikleri yöne bakabilmeleri ve gezintiyi kendileri yönlendirebilmeleri nedeniyle daha çok tercih edilmektedir.
İstenildiği taktirde her panoramik görüntüye tanıtım amacıyla ses eklenebilir veya istenilen bir müzik her panoramaya ayrı ayrı entegre edilebilir. Dahası panoramik görüntü içerisine normal fotoğraflar da eklenebilmektedir.
Bu sunum ile mekânın akılda kalma oranı çok daha yüksektir. Daha dikkat çekici ve yüksek etkiye sahiptir. Ayrıca görüntü kalitesi videodan çok daha yüksek, boyutu ise daha küçüktür.
“Sanal Tur” Internet ortamında kolay yüklenilebilir ve hızlı seyredilebilir olması sebebiyle Video 'dan daha hızlı ve etkin bir tanıtım aracıdır. Ziyaretçilerin videodan farklı olarak istedikleri yöne bakabilmeleri ve gezintiyi kendileri yönlendirebilmeleri nedeniyle daha çok tercih edilmektedir.
İstenildiği taktirde her panoramik görüntüye tanıtım amacıyla ses eklenebilir veya istenilen bir müzik her panoramaya ayrı ayrı entegre edilebilir. Dahası panoramik görüntü içerisine normal fotoğraflar da eklenebilmektedir.
17 Şubat 2011 Perşembe
Virtual Reality---(Sanal Gerçeklik Teknolojisi ile Yeni Oyun Dünyası)
Evinizin içinde Zombi avlamak ister miydiniz?Her geçen gün gelişen Sanal Gerçeklik (virtual reality-immersive reality) Teknolojileri ile yakın bir gelecekte bu mümkün hale gelecek?Gözünüze takacağınız gözlükle,artık oyunları kendi gerçek mekanlarınızda oynayabilecek, Sanal ile gerçek dünyayı bir anlamda birleştirme imkanına sahip olacaksınız. Bu teknoloji ile oyun ortamı evinize gelecek.Ayrıca oyundaki karakterleri de evinizde göreceksiniz.Mesela; odanızda zombi avlayacak, diğer oyun karakterleriyle birebir savaşacaksınız...
16 Şubat 2011 Çarşamba
2010-2011 ÖĞRETİM YILI 5. SINIFLAR 2. DÖNEM ZÜMRE TUTANAĞI
2010-2011 ÖĞRETİM YILI
………. İLKÖĞRETİM OKULU 5. SINIFLAR ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTISI TUTANAĞIDIR
Toplantı No:2
Toplantı Tarihi:15.02.2011
Toplantıya Katılanlar:……………….
GÜNDEM
- Açılış
- 1.Dönemin Değerlendirilmesi
- Proje ödevlerinin verilmesi
- Öğrenci davranışları ve sorumluluklarının geliştirilmesine yönelik rehberlik çalışmaları
- Ünitelere yönelik gezi ve gözlemlerin tespit edilmesi ve yapılabilirliğinin görüşülmesi
- Fen ve Teknoloji dersi ile Sosyal Bilgiler, Türkçe derslerindeki temaların uygun olanlarının ilişkilendirilmesi.
- Matematik dersinde 1. dönemde işlenen konular ve 2. dönemde işlenecek konuların gözden geçirilmesi.
- Dilek ve temenniler
ALINAN KARARLAR
- 5/A, 5/B, 5/C, 5/D, 5/E sınıf öğretmenleri 15 .02.2011 pazartesi günü saat 12.30’da öğretmenler odasında bir araya gelerek, belirlenen günden maddelerini görüşerek aşağıdaki kararlar alınmıştır ve Levent Özbek başkanlığında toplantı başlatılmıştır.
- Birinci dönemde dersler planlandığı şekilde bitirilmiştir. Matematik dersinde sınıf seviyesinin altında olan öğrencilerle seviye grupları oluşturularak sınıf seviyesine yetiştirilmeye çalışılmıştır.
- Proje ödevleri tespit edilerek öğrenciler istedikleri dersten bir proje ödevleri almaları sağlanmıştır.
- Öğrenci davranışlarının iyileştirilmesi için okul rehber öğretmeni , veli ile işbirliği yapılarak, davranışlarının iyileştirilmesi ile ilgili çalışmalar yapılmıştır.
Her öğrenciye öğrenci kulübünde görev alması sağlanmıştır.
- Birinci dönemde Trafik ve Eğitim dersinde trafik eğitim parkına okulumuzun tüm 5. sınıf öğrencileri ile beraber gezi gerçekleştirilmiştir.
- Türkçe dersinde okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi amacı ile Türkçe dersinin bir saati okuma saatine ayrılmasına karar verilmiştir.
- Matematik dersinde 1. dönemde işlenen konularda sorun olmadığına karar verilerek 2. dönemde de planlanan yerden devam edilmesine karar verilmiştir. egitimci26.blogspot.com
..................... ........ ....... ...... ........
5-D Snf.Öğrt. 5- B Snf.Öğrt 5-C Snf.Öğrt. 5-A Snf.Öğrt. 5-E Snf.Öğrt
..............
Okul Müdürü
2010-2011 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı
……………….. İLKÖĞRETİM OKULU
2010-2011 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI 4. SINIFLAR 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI TUTANAĞI
Karar Tarihi : 15/02/2011
G Ü N D E M
1- Açılış
2- 1.dönemin değerlendirilmesi
3- Ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların uygulanması
4- Bölge zümre toplantısının değerlendirilmesi
5- Eğitsel kulüp çalışmalarının değerlendirilmesi
6- Rehberlik çalışmalarının değerlendirilmesi
7- Öğrencilere ait kişisel dosyaların ve belgelerin işlenmesi.
8- Öğrencilerin okula devam- devamsızlığı
9- Seviye tespit sınavlarının değerlendirmesi
10- Veli toplantıları
11- Kitap okuma alışkanlığını geliştirme çalışmaları
12- Dilek ve temenniler
13- Kapanış.
GÖRÜŞMELER VE KARARLAR
1- Ersular İlköğretim Okulu 4.Sınıf Öğretmenleri Levent YAĞMUROĞLU ve Mehmet
ÜNSAL “Zümre Öğretmenleri Kurulu” toplantılarını yapmak üzere Müdür
Yardımcısı Salih ATEŞ başkanlığında toplanarak yukarıdaki “Gündem” maddelerini
görüşmüşler ve aşağıdaki kararları almışlardır:
2- 1.Dönem sonunda her iki sınıf öğrencilerinin bütün derslerde önemli derecede başarılı
oldukları sınıf öğretmenleri Levent YAĞMUROĞLU ve Mehmet ÜNSAL tarafından
belirtildi.
3- Ünitelendirilmiş Yıllık ve Günlük Planların sapma olmadan belirtilen zaman içerisinde
uygulandığını Levent YAĞMUROĞLU ve Mehmet ÜNSAL tarafından dile getirildi.
4- Bölge zümre toplantısında alınan kararlar paylaşıldı. Bazı öğretmenlerin yeni programdan
memnun oldukları, bazı öğretmenlerin programı yetersiz bulduğu üzerinde duruldu.
Etkinliklerin yetersiz olduğunu belirten öğretmen arkadaşlarımızın olduğu söylendi. Bu
konuda düşüncelerimizi paylaştık.Tarafımızdan etkinlikler hazırladığımızı belirttik.
Bizlerin programı hiçbir sapma olmadan uygulamaya devam edeceğimiz konusunda hem
fikir olduğumuzu belirttik.
5- Eğitsel kulüp çalışmalarının 15 günde bir sosyal etkinlikler saatinde toplandığı ve yıllık
çalışma programında hazırlanan konulara göre aksatılmadan ve diğer eğitsel kulüplerle
işbirliği yapılarak yürütüldüğü her iki öğretmen tarafından belirtildi.
6- Rehberlik saatinde rehberlik programının aynen uyulduğu ve etkinliklerin eksiksiz
uygulandığı belirtildi.Ayrıca okul rehberlik servisi ile koordinasyon içinde
çalışıldığı Levent YAĞMUROĞLU ve Mehmet ÜNSAL tarafından dile getirildi.
7- Öğrenci kişisel dosyalarının 1. Dönem zümresinde alınan kararlar doğrultusunda
işlendiği açıklandı.
8- Öğrencilerin okula zamanında geldikleri belirtildi.4-B sınıfından İranlı Shervin
Lavashani’nin sürekli devamsız olduğu Levent YAĞMUROĞLU tarafından ifade
edildi.
9- Özel yapılan seviye tespit sınavında sınıfların seviyesinin iyi olduğu öğretmenler
tarafından belirtildi. Sınavlarda öğretmenlerin sınıf değiştirdiği ve gözetmen olarak 2.
Kademe öğretmenlerinin girdiği ve objektif şartlarda yapıldığı belirtildi.Diğer
okullarda bu uygulamanın yapılıp yapılmamasının bilinmemesine rağmen
öğrencilerin iyi sonuç çıkardığı üzerinde duruldu.
10- Veli toplantılarının bu dönem en az 3 defa yapılmasına, bu toplantıların ortak
düzenlenmesinin sağlanmasına, mümkün olmadığı zamanlarda ayrı ayrı yapılabileceğine
ancak hiçbir şartta aksatılmamasına karar verildi.
11- Öğrenci seviyesine uygun masal, öykü, şiir, fıkra, bilmece, bulmaca gibi kaynakların
öğrenci velileriyle işbirliği yapılarak sınıf kitaplığına kazandırıldığı açıklandı.
Birinci yarıyılda kitap okuma çalışmalarının yapıldığı ve okunan kitapların e-okul
sistemine işlendiği her iki öğretmen tarafından belirtildi. Yetersiz sayıda kitap okuyan
öğrencilerin bulunduğu ve bunların ödül yöntemiyle daha fazla kitap okumaya teşvik
edileceği belirtildi.
12- Başarılı bir eğitim geçirilmesi dileğiyle toplantı kapatılmıştır.
egitimci26.blogspot.com
15/02/2011
………..
4/A Sınıfı Öğretmeni Müdür Yardımcısı
………..
Okul Müdürü
Sanal Gerçeklik Video-Augmented Reality
2010 - 2011 2. Sınıflar 2. Dönem Zümre Tutanağı
………….. İLKÖĞRETİM OKULU 2010 - 2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
2.SINIFLAR II. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ : 15.02.2011
TOPLANTI SAATİ : 15:30
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR : ……………………………….
GÜNDEM MADDELERİ :
1- Açılış, Yoklama ve Yazman Seçimi
2- Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı
3- Yeni Gelen Emir ve Genelgeler İle II.Dönem Atatürkçülük Konularının, Öğretmen Kılavuz Kitaplarının ve İlgili Tebliğler Dergilerinin İncelenmesi
4- I.Dönem Başı Zümre Toplantısında Alınan Kararların Ve Uygulamaların Aşağıdaki Esaslar Dahilinde Gözden Geçirilmesi;
a) Yapılan Planlamaya Göre Konuların Zamanında İşlenip İşlenemediğinin Tespiti , Varsa Aksaklıkların Sebeplerinin Belirlenmesi Ve Giderilmesi İçin Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması.
b) Planlara Yazılan Amaç Ve Davranışların Gerçekleştirilme Durumunun Değerlendirilmesi Ve Aksaklık Varsa Yapılacak Değişikliklerin Belirlenip Plana Yazılması.
c) Uygulanan Yöntem Ve Tekniklerdeki İsabet Ve Aksaklıkların Tespiti , İlave Yöntem Ve Tekniklere Gerek Olup Olmadığı, Varsa Neler Olduğu Hususlarının Karara Bağlanması Ve Yıllık Plana Not Edilmesi.
d) Yararlanılacak Kaynak , Araç - Gereçlerin Seçimindeki Uygunluk Ve Aksaklıkların Tespiti. Varsa Aksaklıkların Giderilmesi İçin Alınacak Tedbirlerin Kararlaştırılarak Yıllık Plana Not Edilmesi.
e) Etkinliklerin Gerçekleştirilebilmesi Ve Sınıf İçin Yeni Malzeme Alımına Gerek
Olup Olmadığının Belirlenmesi.
f) Gezi , Gözlem , Deney Ve Uygulamaların Yapılıp Yapılamadığı ,
Aksayanların Telafisi İçin Alınması Gereken Tedbir Ve Düzenlemelerin Kararlaştırılması Ve Yıllık Plana Not Edilmesi.
g) Yazılı ,Proje Ve Performans Değerlendirmelerinin Düzenli Yürüyüp Yürümediğinin Tespiti.Aksaklık Varsa Yapılması Gereken Değişikliklerin Karara Bağlanması
5- I.Dönem Ders / Öğrenci Başarı Ve Başarısızlık Durumlarının Sınıflar Bazında Tespit Edilmesi; Derste Ulaşılmak İstenen Başarıya Ulaşılıp Ulaşılamadığının Belirlenmesi.
6- II.Dönem Başarının Arttırılması İçin Alınacak Yeni Tedbirlerin,Uygulanacak Yeni Yöntem Ve Teknikler İle Yeni Programda Yer Alan Kavramların Gözden Geçirilip Karara Varılması.
7- Başarının Artırılması İçin İdarenin Ve Velilerin Alması Gereken Tedbirlerin Tespiti Ve Başarısız Öğrencilere Uygulanacak Planın Hazırlanarak İlgililere Bildirilmek Üzere Karara Bağlanması.
8- Öğrencilerin Zamanında Okula Gelmeleri, Sağlığı,Beslenmeleri, Sınıf Ve Öğrenci Temizlikleri İle İlgili Alınacak Tedbirler Ve Yapılacak Çalışmaların Karara Bağlanması.
9- Okuma Yazma Etkinliklerinin Gözden Geçirilmesi,Etkinlikleri Çeşitlendirmek İçin Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması. Okuma-Yazma Etkinliklerinde Başarısız Olan Öğrencilerle Yapılacak Çalışmaların Tespiti.
10- Uyum Güçlüğü Yaşayan Ve İlgisi Dağınık Öğrencilerin Tespiti Ve Alınacak Önlemlerin Kararlaştırılması.
11- Sınıf Kitaplığını Zenginleştirme Çalışmaları
12- Sosyal Kulüp Çalışmaları ile I. Yarıyılda Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Değerlendirilmesi,II. Yarıyılda Kutlanacak Belirli Gün ve Haftaların Gözden Geçirilmesi,
13- Veli Toplantılarının Verimliliğinin Değerlendirilmesi, Tarihlerinin Gözden Geçirilmesi,
14- Ölçme - Değerlendirme ve Değerlendirme Formları,
15- Dilek ve temenniler.
16- Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ :
1- Koç İlköğretim Okulu 2.sınıflar II.Dönem Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantısı Öğretmenler odasında, saat 15:30’da 2/A Sınıf Öğretmeni Fahri Sezer başkanlığında toplandı ve yazmanlığa 2/A sınıf öğretmeni İhsan Durak seçildi.
2- Saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı okundu.
3- Yeni gelen emir, genelge ve tebliğler dergileri incelendi. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ilgili maddeleri ile İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri Fahri Sezer tarafından okundu. II. Dönem Atatürkçülük konularının tüm derslere yayılarak işlenmesi kararlaştırıldı.
4- a)- Yapılan planlamaya göre konuların 2 . sınıflarda zamanında işlendiği; I. dönem bitiminde 2.sınıflarda konuların genel olarak zamanında işlendiği tespit edilmiştir. Konuların yetişmesi ve öğrencilerin seviyelerinin daha da ileriye götürülmesi için aynı düzende çalışmasına karar verildi. b)-Yapılan planlara yazılan amaç ve davranışların büyük oranda gerçekleştirildiği tespit edildi.Yapılamayan ve geç kalınmış konuların planlarda belirtilmesine karar verildi.
c)- Beyinfırtınası,kavramharitaları,mülakat,görüşme,balıkkılcığı,anlatım,
açık uçlu sorular,altı şapka kuralı,vızıltı grubu,drama,merdiven sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına karar verildi.Bu kavram ve teknikler İhsan Durak tarafından belirtilerek anlatıldı.Uygulanan yöntem ve tekniklerin yeterli olduğu, araç-gereç eksikliklerinin öğrencilerin de katılımıyla çevre şartlarına dikkat edilerek giderilmesine karar verildi.
açık uçlu sorular,altı şapka kuralı,vızıltı grubu,drama,merdiven sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına karar verildi.Bu kavram ve teknikler İhsan Durak tarafından belirtilerek anlatıldı.Uygulanan yöntem ve tekniklerin yeterli olduğu, araç-gereç eksikliklerinin öğrencilerin de katılımıyla çevre şartlarına dikkat edilerek giderilmesine karar verildi.
d)- Yararlanılacak kaynak , araç - gereçlerin seçiminin eldeki imkanlar dahilinde yapıldığı; eksik olan araç-gereçlerin okul idaresi tarafından karşılanması uygulamasına devam edilmesi gerektiğini Fahri Sezer belirtti ve görüş birliğiyle kabul edildi.
e)- Etkinliklerin,proje ve performans ödevlerinin,görsel sanat etkinliklerinin gerçekleştirilebilmesi için renkli fon kartonları,el işi kağıtları,kırtasiye malzemeleri vb. araç gereçleri alamayacak durumda olan öğrencilere sınıfça dayanışma yapılarak karşılanmasına en kısa zamanda temin edilmesine görüş birliği ile karar verildi.
f)- Hava şartlarına bağlı olarak tahmini Mayıs ayının 3. haftasında Belediye Su Deposu piknik alanında piknik yapılabileceğine veya Bursa Hayvanat Bahçesi-Botanik Park’ına gezi düzenlenebileceğine karar verildi.
g)- I.Dönemde öğrencilere tüm derslerde performans ödevi verildiği Fahri Sezer tarafından belirtildi.II.Dönemde tüm dersler için performans ödevi ve Proje ödevi konularının en kısa zamanda belirlenmesine karar verildi.
5- I.Dönem 2.sınıflarda öğrencilerin başarılarının iyi derecede olduğu tespit edildi.Başarı oranlarının sınıflarda arttırılması için öğrencilere başarılı olma konusunda rehberlik edilmesine karar verildi.
6- II.Dönem başarının arttırılması için alınacak yeni tedbirler,uygulanacak yeni yöntem ve teknikler ile yeni programda yer alan kavramlar gözden geçirilerek beyinfırtınası,kavramharitaları,mülakat,görüşme,balıkkılcığı,anlatım,açık uçlu sorular,altı şapka kuralı,vızıltı grubu,drama,merdiven sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına karar verildi.
7- Öğrenci başarısının arttırılması için veli ile işbirliği yapılmasına; başarısız öğrencilere ayrı bir plan hazırlanmasına ve uygulanacak planda öğrenci velisinin de hazır bulunmasına karar verildi.
8- Okula giriş ve çıkış saatleri sistemine ayak uyduramayan öğrencilerin uyarılmasına ve öğrenci devamının öneminin ilk veliler toplantısında hatırlatılarak bundan sonraki okul günlerinde okula devamın önemi üzerinde özellikle durulmasına, hastalık dışında çok önemli bir mazereti olmadıktan sonra öğrencinin mutlaka okula devamının sağlanması gerektiğinin velilere anlatılmasına; dengeli beslenmenin kelime anlamının bilimsel anlamı ile bütünleştirilerek her veli toplantısında gündeme alınmasına, ağız ve diş sağlığının bu çağdaki çocuklar için taşıdığı önemin mutlaka anlatılarak vurgulanmasına; sınıf ve okul temizliğinin nöbetçi öğrencilerle birlikte yapılmasına karar verildi.
9)- Okuma sevgisini geliştirmek için seviyelerine uygun hikaye ve masal kitaplarının alınması için velilerle işbirliğine gidilmesine karar verilmiş olup bu materyallerin çeşitlilik göstermesi için belli bir organizasyona gidilerek velilere alabilecekleri kitapların listesinin verilmesine,gerekirse sınıf öğretmeninin okuma kitaplarını temin etmesine; eğitim sitelerinden indirilen masal örneklerinin fotokopi yoluyla çoğaltılıp kaplanarak kaynak temin edilmesine karar verildi.
10)- Okula uyum güçlüğü yaşayan ve ilgisi dağınık öğrencilerin velileri ile görüşülüp, yapılacak etkinlikler hakkında görüş alış verişinde bulunulması gerektiğine karar verildi.
11)- Sınıf kitaplığının zenginleştirmek; öğrencilerin daha hızlı, anlamlı ve güzel okumalarını sağlamak, okuma sevgisini geliştirmek için seviyelerine uygun hikaye ve masal kitaplarının alınması için velilerle işbirliğine gidilmesi ve bu çerçevede velilere alabilecekleri kitapların listesinin verilmesine karar verildi.
12)- Belirli Gün ve Haftaların programın belirttiği tarihlerde kutlanmasına azami dikkat edilmiş olup bu günlerin önemi ve özelliklerinin öğrenciler tarafından daha iyi kavrandığı gözlenmiştir. Bu nedenle, belirli gün ve haftaların, milli bayramların ilk dönem yapıldığı gibi düzenli olarak kutlanmasına; sosyal kulüp çalışmalarının düzenli olarak yapılmasına karar verildi.
13)- Veli toplantılarından verim alındığı tespit edildi; veliler,veli-öğretmen-öğrenci üçgeninde en önemli ayaklardan bir tanesi olduğu için mümkün oldukça periyodik olarak veli toplantıları yapılmasına karar verildi.
14)- Ölçme değerlendirme basamaklarında, ilköğretim kurumlar yönetmeliğinde geçen değerlendirme kısmı okundu ve derslerde ders içi performans,performans ve proje ödevleri ile ürün dosyalarına bakılarak öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesine karar verildi.
15)- Toplantı, başarılı ve verimli bir eğitim öğretim yılı geçirilmesi dilekleriyle sona erdirildi.
16)- Kapanış.
16)- Kapanış.
ALINAN KARARLAR :
1- Atatürkçülük konularının tüm derslere yayılarak işlenmesine,
2- II. Dönemde tüm derslerden performans ödevlerinin yanında öğrencilerin istediği ders veya derslerde proje ödevi verilmesine,
3- Sosyal kulüp çalışmalarının ve alınan kararların,projelerin yapılması ilgili tutanakların tutulmasına,
4- Okula geç kalan ve devamsız öğrenciler için veli ile işbirliğine gidilerek önlem alınmasına,
5- Veli toplantılarının düzenli olarak yapılmasına ve okul idaresine toplantı tarihinin 2 gün önceden haber verilmesine,
6- Öğrenci sağlığı için gerekli bilgilendirmenin yapılmasına ve gerekli önlemlerin alınmasına; sınıf temizliklerinin nöbetçi öğrencilerle birlikte yapılmasına,
7- Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi için veli ile işbirliği yapılmasına,
8- Başarısız öğrenciler için veli katılımının sağlanarak bir plan hazırlanmasına,
9- Beyinfırtınası,kavramharitaları,mülakat,görüşme,balıkkılcığı,anlatım,
açık uçlu sorular,altı şapka kuralı,vızıltı grubu,drama,merdiven sıralama tekniklerinin derslerde mümkün olduğunca kullanılmasına,
10- Belirli gün ve haftaların, milli bayramların ilk dönem olduğu gibi düzenli olarak kutlanmasına; Sosyal kulüp ve rehberlik faaliyetlerine gereken önemin verilmeye devam edilmesine görüş birliği ile karar verildi.
11- Toplantı,Fahri Sezer’in II.dönemin hayırlı olması dileğiyle sona erdirildi.
egitimci26.blogspot.com
2/A Sınıf Öğretmeni
UYGUNDUR
15/02/2011
Okul Müdürü
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)