16 Şubat 2011 Çarşamba

2010-2011 1. SINIF 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI -YENİ-

2010-2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ………. İLKÖĞRETİM OKULU
1. SINIF 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER  TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Toplantı No                   :   2
Toplantı Tarihi               :   15.02.2011
Toplantı Yeri                :   ………. İlköğretim Okulu-Öğretmenler Odası
Toplantı Saati               :   12.10
Toplantıya Katılanlar     :Mahmut MERT-Hakan BÖLÜKBAŞI



GÜNDEM
  1- Açılış ve yoklama. Yeni gelen emir , genelge ve tebliğlerin incelenmesi.
 2- I.  Yarı Yılın değerlendirilmesi,uygulamalarda karşılaşılan güçlüklerin konuşularak; bunların çözüm yollarının aranması
 3-Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özelliklerinin  incelenmesi ve alınacak önlemlerin görüşülmesi
4-Uygulamak ve değerlendirmek üzere  ölçme ve değerlendirme araçlarının  hazırlanması.Proje ve performans ödevlerinde dikkat edilecek hususlar.
5-Sosyal Faaliyet ve Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi.
6-Yazılı,sözlü becerilerin geliştirilebilmesi için yapılacak çalışmaların görüşülmesi.
7-Yeni müfredatın getirdiği avantaj ve dezavantajlar üzerine fikir alış verişinde bulunulması.
8- Seviyesi düşük olan öğrenciler için yapılacak olan çalışmaların görüşülmesi
9-Öğrencilerin devam-devamsızlık durumları,temizlik ve beslenme alışkanlıkları üzerinde konuşulması.
10- Sınıf kitaplıklarının geliştirilmesi için yapılacak çalışmaların belirlenmesi
11- Öğrenci Ailelerini Kaynaştırıcı Etkinliklerin planlanması ve Sınıf-Aile Birlikleri toplantı tarihlerinin belirlenmesi.
12- Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi ve yeni dönem için tesbiti.
13- Okuma Bayramı Etkinliği ile ilgili planlamanın yapılması.
14- Diğer öğretmenlerle işbirliği
15- Dilek ve temenniler
                                                                 




                                               ………..  İLKÖĞRETİM OKULU
2010-2011  EĞİTİM ÖĞRETİM YILI  1. SINIF 2.DÖNEM ZÜMRE
ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI


TOPLANTI TUTANAĞI

          Okulumuz 1.sınıf öğretmeni Mahmut MERT  ve Okul Müdürü Hakan BÖLÜKBAŞI’nın katılımıyla 15.02.2011  günü, saat 12.10’da, öğretmenler odasında toplandı ve İstiklal Marşı ve Saygı duruşunun ardından gündem maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1- Okulumuz 1.sınıf öğretmeni ve okul müdürü 2. Yarıyıl  Zümre Öğretmenler Kurulu“ toplantısını yapmak ve yukarıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplanmışlardır.
Yeni öğretim programının uygulanması ile ilgili açıklamalar okundu. Ünitelerin işleniş bölümleri inceledi. Yeni gelen emir, genelge ve tebliğler incelendi.

2- Mahmut MERT çocuğu ile ilgilenenler içerisinde, bilinçli olmayan velilerin
bulunduğunu; gerek yapılan toplantılarda ve gerekse özel görüşmelerde velilere bilgi verilmesinin doğru olacağını söyledi. Uygulamada okulumuz koşullarının, araç-gereçlerinin yeterli olmadığı konusunda görüş birliğine varıldı.Okuma yazma konusunda  beklenen başarıyı yakaladığını, bazı öğrencilerde belirlenen eksiklerin bu dönem giderilmesi yönünde çalışılması gerektiğini söyledi. Hakan BÖLÜKBAŞI dikte çalışmasına yeteri zaman ayrılması ile yanlış ve eksik yazmaların önlenebileceğini ; matematik dersi etkinliklerine gereken önemin verilerek dersi hem zevkli hem de anlaşılır hale getirmenin önemini belirtti.

3-Öğrencilerin çalışma durumlarının genelinde istenen düzeyde olduğu; çalışma yetersizliği içinde bulunan öğrencilerin ise gerek derslerde,gerekse okul dışında gerekli özen ve ilginin gösterilerek olumsuzlukların en az seviyeye çekilmesi konusunda görüş birliğine varıldı.Ayrıca bu durumda olan öğrencilerin velileri ile daha sık temasa geçilmesinin önemi üzerinde duruldu.

4- Ölçme-Değerlendirme Madde 35 incelendi. Değerlendirmede bu maddenin dikkate alınarak  uygulama yapılmasını Hakan BÖLÜKBAŞI söyledi. Proje ve performans ödevlerinin burada belirtildiği şekilde planlanması,ayrıca ders içi performansla da öğrencilerin değerlendirileceğini söyledi. Mahmut MERT proje ve performans ödevlerinin sınıf seviyelerine göre belirlenerek dağıtılmasını belirtti. Hakan BÖLÜKBAŞI performans ödevini öğrencinin istediği dersten tek ya da grup olarak alabileceğini ancak bunların sınıfta yapılacağını söyledi.


5- Birinci dönem uygulanan rehberlik etkinliklerinin öğrenciler üzerindeki olumlu etkileri üzerinde duruldu ve Hakan BÖLÜKBAŞI rehberlik etkinliklerinin birinci dönem zümre toplantısında  hazırlanan “Yıllık  Çerçeve Plan” a uygun olarak yapılmasına  devam edilmesini söyledi. Okulumuzun rehberlik öğretmeni ile görüşülerek rehberliğe ihtiyacı olan öğrencilerin belirlenip bunlarla ilgili çalışmalarında başlatılması gerektiğini söyledi. Mahmut MERT sosyal etkinliklerdeki çalışmaların düzenli olarak yapıldığını ve bunun öğrenci gelişimini olumlu yönde etkilediğini söyledi.

6- Mahmut MERT öğrencilerin öncelikle sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi gerektiği; bunun için de kendilerini ifade edebilecekleri sözlü anlatım ortamı oluşturulmasının önemi üzerinde durdu. Öğrencilerin güzel ve doğru yazmaya özendirilmesi için ödüllendirme yapılması gerektiğini söyledi.

7- Mahmut MERT yeni müfredatın okuma yazmaya geçiş açısından oldukça verimli olduğunu, seslerin tekrara dönük olarak işlenmesinin geride kalan öğrencilerin yetişmesini kolaylaştırdığını söyledi. Hakan BÖLÜKBAŞI  yeni müfredatta görsellere ağırlık verilmesinin öğrenci ilgisini ve başarısını artırdığını belirtti.

8- Seviyesi düşük olan öğrencilerin başarılarının arttırılması için, öğrencilerin dinleme-okuma-konuşma ve yazma seviyesi göz önünde bulundurularak dinleme ve sözlü anlatım yapılıp eksikliklerin belirlenmesinin yararı Mahmut MERT  tarafından belirtildi. Bu eksikliklerin giderilmesinde;
   a-Yapılan planlamalarda anlama, anlatma ,dilbilgisine ait davranışların bir bütün olarak alınmasına
   b-Ders planlamasında seviyesi düşük öğrenciler baz alınıp derslerin yürütülmesine ve bütün derslerin bu doğrultuda işlenmesi gereği üzerine değinildi.
Hakan BÖLÜKBAŞI  öğrenme etkinliği sürecinde kalıcılığın sağlanması için yöntem ve tekniklerin yerinde ve zamanında kullanılmasının önemine değindi.
9- Öğrencilerin devam-devamsızlık durumları, temizlik ve beslenme alışkanlıkları konusunda bir sıkıntı yaşanmadığı konusunda ortak fikre varıldı. Beslenme saati uygulamasının düzenli yemek yeme açısından olumlu etkileri olduğu söylendi. Haftada bir gün ilk dersin ilk on dakikalık bölümündeki temizlik kontrollerini aksatmamaya çalışalım. Kız çocuklarının saçları temiz, taralı, uzun ise örgülü, çoraplarını giymiş, ayakkabılı olmalarının sağlanmasına çalışalım.
Erkek öğrencilerin ise saçları tıraşlı, ayakkabılı, elbiselerinin temiz ve tertipli bir şekilde okula gelmelerine çalışalım

10- Sınıf kitaplıklarının geliştirilmesi için yapılacak olan çalışmalar görüşüldü. Mahmut MERT   sınıf seviyesine uygun I.Dönem için okumaya geçişi hızlandırıcı hikaye kitaplarının alındığı; II.Dönem için ise okuma hızını arttıran ve okuma alışkanlığını geliştiren kitaplar alınmasının uygun olacağını belirtti.


11- Eğitim ve öğretimin daha iyiye götürülmesinde okul-veli-öğretmen işbirliğinin önemi üzerinde duruldu.Yapılacak her türlü çalışmada öğrenci velilerinin desteği,işbirliği ve dayanışması için aileleri kaynaştırıcı etkinlikler yapılmasına karar verildi.Velilerin sık sık okula çağırılmasının yararı Hakan BÖLÜKBAŞI   tarafından tekrarlandı. Mahmut MERT sınıf veli toplantılarının ayda bir yapılmasının yararlı olacağını söyledi.En azından sorunlu öğrenci velileriyle görüşülmesi gerektiğini belirtti.

12-Birinci sınıf değişen müfredat programı okunup incelendi.  Amaçlar, davranışlar, ikinci dönem ünite konuları, öğretim metot ve teknikleri incelendi. Öğretim ve eğitimde kullanılacak metot ve teknikler ; anlatım, soru-cavap, gözlem, inceleme, grup tartışması, gösterip yaptırma, bireysel ve birlikte çalışmalar, sesli-sessiz okuma, tümevarım-tümdengelim, canlandırma, tekrarlama, rol yapma, örnek olay inceleme, problem çözme, beyin fırtınası, ilgi kümeleri ile  çalışma, çözümleme, bireşim, yorumlama, öyküleme, dramatizasyon, tartışmanın birinci dönemde olduğu gibi bu dönemde de uygulamada yararlanılmasına karar verildi.  Değişen müfredatla birlikte Hayat Bilgisi ve matematik derslerinin çok zevkli işlendiğ Mahmut MERT  tarafından dile getirildi. Hakan BÖLÜKBAŞI   aynı fikirde olduğunu söyledi.
DERSLERİN İŞLENİŞİ: Hayat Bilgisi dersinin öğrencilerin kendi yaşamlarından kesitlerin anlattırılması, yakından uzağa metodundan yararlanılarak işlenmesi, dramatizasyon çalışmalarına yer verilmesi ve kubaşık öğrenme yönteminden yararlanılarak işlenmesi gerektiğini ve eğitim öğretimin öğrenci merkez alınarak yapılmasının yararlı olacağı belirtildi..

13- Yıl içinde başarılı olan öğrencilere ödül verilmesinin başarıyı özendirici bir etken olduğu, bunun içinde ödüllendirilme yapılmasının uygun olacağı belirtildi. Okuma Bayramının müsait zaman içerisinde yapılması görüşüldü, Öğrencilerin bu etkinlik için hazırlanmaya başlaması söylendi.

14- Hakan BÖLÜKBAŞI   diğer öğretmenlerle işbirliği yapılmasının  farklı deneyimlerden yararlanabilme ve fikir alış verişinde bulunmak konusunda yararlı olacağını söyledi. Mahmut MERT  bir önce ki senenin 1. sınıf öğretmenlerinin bize yeterince yardımcı olduklarını, her türlü dökümanlarından ve deneyimlerinden yararlanıldığını ve bundan sonrada yararlanılacağını dile getirdi.

15-  Hakan BÖLÜKBAŞI   ve Mahmut MERT   başarılı bir eğitim ve öğretim dönemi dilekleriyle toplantıyı bitirmiştir.

                                                              ALINAN KARARLAR

1- Derslerin işlenişinde kılavuz kitaplara bağlı kalınmasına karar verilmiştir.
2-Derslerin işlenişinde uygulanacak yöntem ve teknikler görüşülerek aşağıdaki şekilde kararlaştırılmıştır.
                   Anlatma                    Bireysel ve Birlikte Çalışma
                   Soru-cevap                Sınıf Çalışması
                   Gezi, gözlem, inceleme      Tümden gelim,tüme varım
                   Yakından uzağa           Bilinenden bilinmeyene
                   Grup tartışması            Gösterip yaptırma
                  Sesli-sessiz okuma          Canlandırma
                  Tekrarlam                   Rol yapma
                  Örnek olay inceleme        Problem çözme
                  Beyin fırtınası             İlgi kümeleri ile  çalışma                                                       
                  Çözümleme ve bireşim      Yorumlama
                  Öyküleme                   Dramatizasyon

3-Rehberlik etkinliklerinin okulumuzda hazırlanan “Yıllık  Çerçeve Plan” a uygun olarak yapılmasına karar  verilmiştir. İhtiyaç duyulan konularda rehber öğretmen ile görüşülmesine karar verilmiştir                   
4- Okuma yazma etkinliğinde geride kalan öğrenciler için  işbirliğine gidilerek başarısızlığın nedenlerinin araştırılmasına, bu nedenlerin ortadan kaldırılarak sınıf seviyesine yükseltilebilmeleri için gerekli çalışmaların yapılmasına karar  verilmiştir.
5-Öğrencilerin öncelikle sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi  için  kendilerini ifade edebilecekleri sözlü anlatım ortamı oluşturulmasına; öğrencilerin güzel ve doğru yazmaya özendirilmesi için ödüllendirme yapılmasına karar verilmiştir.
6-Seviyesi düşük olan öğrencilerin başarılarının arttırılması için,öğrencilerin dinleme-okuma-konuşma ve yazma seviyesi göz önünde bulundurularak dinleme ve sözlü anlatım yapılıp eksikliklerin   giderilmesinde;
  a-Yapılan planlamalarda anlama,anlatma,dilbilgisine ait davranışların bir bütün olarak alınmasına
 b-Ders planlamasında seviyesi düşük öğrenciler baz alınıp derslerin yürütülmesine ve bütün derslerin bu doğrultuda işlenmesi gereği üzerine değinildi.
7-Sınıf kitaplıklarının geliştirilmesi için velilerle işbirliğine gidilmesine; okul imkanları doğrultusunda çeşitli kurum ve kuruluşlardan kitap bağışı talep edilmesine karar verilmiştir.
8. Proje konularının aşağıdakiler arasından seçilmesine karar verilmiştir.
TÜRKÇE
  1. Öğrendiğimiz harflerin küçük ve büyük şeklini yazım kurallarına göre çizgisiz kağıda yazılması ve     öğrenilen sözcüklerle birlikte bir metin oluşturulması, yazılması.
HAYAT BİLGİSİ
1.      Ailemizi oluşturan kişilerin resimlerinin bir kağıda yapıştırılması, resim altlarına isimlerinin , kim olduğunun yazılmasıGazete, dergilerden hayvan resimlerinin kesilmesi kağıda yapıştırılması ve hayvanların ne ile beslendiklerinin resim altlarına yazılması
2.      Kukla yapılması.
MATEMATİK
  1. Öğrendikleri rakamlardan  (0.1.2…..20 ‘ye kadar) albüm yapılması. Çizgisiz kağıda istediği rakamın yazılması, kağıda yazdığı rakamın gösterdiği değer kadar kağıt üzerine varlık çizilip , boyanması., varlık yapıştırılması ( çiçek, araba, ev, kuş.. çizilebilir, yaprak,makarna,kibrit çöpü.. yapıştırılabilir.)
  2. 1’ den 100 kadar  1’er ve 10’ ar yazılması
  3. Ailemiz
  4. Eşyalarımızı sayalım.
  5. Rakamları kullanalım.
BEDEN EĞİTİMİ
  1. Bir oyun öğretilmesi,oyunun kurallarının kağıda yazılması (öğrenci velisi yazacak). Oyunun derste öğrenci tarafından arkadaşlarına anlatması.
Oyun kağıda yazılırken; oyunun adı, kaç kişi ile oynanacağı, oyunun oynama şekli, oyun sonunda ödülün veya cezanın ne olacağı belirtilmelidir.
MÜZİK
  1. Gazete veya dergilerden müzik aletlerinin resimlerinin kesilip, yapıştırılması, altlarına isimlerinin yazılması
  2. Radyo veya televizyondan çocuğa bir şarkı öğretilmesi
  3. Ritim çalgısı tasarlması.
GÖRSEL SANATLAR
  1. Arkadaşlarından bir grup kurarak yada tek başına reklam veya masal canlandırması yapılması
  2. Bir masal öğrenip sınıfta arkadaşlarına anlatması
9-Öğrenci aileleri birbirine daha iyi kaynaştırmak amacıyla ailelerin  bir bütün olduğu kavramının en güzel biçimde anlatılmış olmasından alınacak verim ile  velilerinin değişik sosyal ortamlarda bir araya getirilmesi için program hazırlanmasına ve hazırlanacak bu programda okul idaresi ile işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.
10-Öğrencilerin devam-devamsızlık durumları,temizlik ve beslenme alışkanlıklarını istenilen düzeyde tutabilmek adına önceki davranışlarda tutarlılık gösterilmesine karar verilmiştir.
11-Öğrencilerin okuma sevinçlerine ortak olmak, onların okumaktan zevk almalarını sağlamak, başarılarıyla övünmelerine fırsat vermek amacıyla güzel okuma ve güzel yazma yarışması düzenlenmesine karar verilmiştir.
12-Dönem içinde ve dönem sonunda başarılı olan öğrencilere ödül verilmesine karar verilmiştir.
13- Devamsız öğrenci olursa bu öğrencilerin okul idaresi ve veli ile işbirliği yapılacak bu tür öğrencilerin okula devamlarına çalışılacak
14- Öğrencilerin ders araç ve gereçlerinin eksiklikleri olduğunda giderilmesine çalışılacak. Bunun için okul-veli-öğretmen arasında diyaloglar kurulacak
15- Okuma ve yazmayı kolaylaştırıcı ve hızlandırıcı metin çalışmalarına ağırlık verilecek.
16- Belirli gün ve haftalar zamanında, amacına uygun, tüm öğrencilerin katılımlarının sağlanarak işlenmesine çalışılacak
17-23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın anlam ve önemi üzerinde durulacak. Sınıf süslemeleri öğrencilerinde katılımıyla birlikte yapılacak. Öğrencilerin bu bayrama en iyi şekilde katılmaları ve kutlamaları sağlanacak

18-Diğer öğretmenlerle azami düzeyde işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.

        Birinci sınıf 2.Dönem zümre öğretmenler toplantısı yukarıda belirtilen gün ve saatte yapılarak yukarıdaki kararlar alınmış olup,aşağıda isimi bulunan sınıf öğretmeni  ve Okul Müdürü tarafından imza altına alınmıştır. egitimci26.blogspot.com


            ……………..                                                                        ………………………
Sınıf Öğretmeni                                                                               Okul Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bayan iç giyim Bayan giyim Bayanlar için Giyim Bayanlar için Özel gün Kıyafetleri bayan iç giyim iç giyim fantazi iç giyim babydoll jartiyer set tring Bayan Giyim Sütyen ve Kilot İkili Takım Çıtçıtlı Body Baby Doll Takım