15 Şubat 2011 Salı

2010-2011 Sosyal Bilgiler 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı -YEPYENİ-

2010–2011 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
……………… İLKÖĞRETİM OKULU
II. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Toplantı No                                              : 2
Toplantı Tarihi                        : 15.02.2011
Toplantı Yeri                                     : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar     : …………….(Müdür Yardımcısı)  
                                          …………. (Sosyal Bilgiler Öğretmeni)             

  2010–2011 Eğitim Öğretim yılı Sosyal Bilgiler Grubu 2. dönem Zümre Toplantısı,  Müdür Yarımcısı Veysel KARACA başkanlığında, Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN’ın katılımıyla 15.02.2011 tarihinde, saat 15.00 da öğretmenler odasında yapılmış ve aşağıdaki gündem maddeleri tespit edilmiştir.

GÜNDEM MADDELERİ
 
  1. Bir önceki zümre kararlarının gözden geçirilerek değerlendirilmesi
  2. I.dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi
  3. Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup çözüm yollarının aranması
  4. Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri incelenerek alınacak önlemlerin karşılaştırılması
  5. Yıllık planların uygulanması ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
  6. Konuların işlenişinde kullanılacak yöntem ve teknikler
  7. Proje ve performans görevleri
  8. Yazılı Sınavlar/Değerlendirme
  9. Ders araç gereçlerinin kullanımı
  10. Atatürk İlke ve İnkılaplarına derslerde yer verilmesi
  11. Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği
  12. Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmelerin incelenmesi
  13. Dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1- Toplantı Müdür yardımcısı Veysel KARACA başkanlığında Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN’ın katılımıyla  15.02.2010 tarihinde saat 15.00 da yapıldı. Sene başı zümresi Sosyal Bilgiler Öğretmeni tarafından okundu.

2- Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN I.Dönem Zümre Toplantısında alınan kararlara büyük ölçüde uyulduğunu ancak yeni müfredattaki etkinliklerin çok zaman aldığını ve ders saatinin yeterli olmadığını, ayrıca T.C.İnkılap Tarihi dersinin ders saatinin azaltılması, ancak konuların aynı kalmış olması yüzünden özellikle 8. sınıflarda yıllık plandan birkaç konu geri kalındığını belirtti.

3- Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN, 1.dönemde öğrencilerin başarı düzeylerinin 6. 7. ve 8.sınıflarda istenilen seviyede (% 85 oranında) olduğunu belirtti. Bu başarıda özellikle Halk Eğitim Destekli açılan yetiştirme kurslarının çok katkısı olduğunu vurguladı.
Müdür Yardımcısı Veysel KARACA öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneklerinin yeterince gelişmediğini, bu sorunu çok kitap okuyarak geliştirebileceklerini bu nedenle öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılmasının çok önemli olduğunu vurguladı.

4- Öğretimde karşılaşılan başlıca sorunlar; derslere hazırlıksız gelinmesi, bazı öğrencilerin seviyelerinin düşük olması, günlük çalışmalarının olmaması, ödevlerin yapılmaması, performans görevlerine yeterli özenin gösterilmemesi, temizlik problemleri, derslere karşı ilgisizlik olarak tespit edildi.
Bu durum için ailelerle daha fazla iletişim sağlanması, öğrencilere uzun ödevler yerine kısa ve sıkıcı olmayan, ilgi çekici ödevler verilmesi, verilen ödevlerin kontrol edilmesi, performans görevlerinin yapımında rehberlik edilmesi ve derslerde daha fazla görsel materyaller (vcd, bilgisayar, Projeksiyon, harita, fotoğraf, poster ) kullanılması gerektiği belirtildi.

 5- Okulumuzun öğrenci kapasitesinin maddi durumu yetersiz olan öğrencilerden oluştuğu, anne ve babaların çocuklarıyla yeterince ilgilenmediği, bir çoğunun veli toplantılarına bile katılmadığı, bazı ailelerde aile içi huzursuzluklar olduğu, bazı öğrencilerin okul zamanı dışında çalıştığı gözlemlenmiştir. 
İkinci dönem arzu edilen başarıya ulaşılması için özellikle öğrencilerin derslere ilgilerinin daha fazla çekilmeye çalışılması gerektiği ve aile ile işbirliğin gidilmesi olarak tespit edildi.
Bu amaçla bilgisayar ve projeksiyon  gibi araç-gereçlerden daha fazla yararlanılmasının zorunluluğu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN tarafından ifade edildi. Soru-cevap tekniğinin daha etkin olarak kullanılması gerektiği vurgulandı. Ayrıca  öğrencilerin ilgisini çekecek ve görsel bir Performans ve Proje Görevleri vermek  yoluyla öğrencilerin derslere ilgilerinin artırılacağını belirtti.
Zümre Başkanı Veysel KARACA belirli aralıklarla genel tekrarlar, sınıflar arası bilgi yarışmaları gibi etkinliklerle öğrencilerin bilgilerin taze tutulabileceğini ifade ederek bu tür etkinliklere yer verilebileceğini söyledi.

 6- Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN II. Dönem için başarıyı arttırıcı yöntem ve teknik olarak:
a)Ders içi çalışmalarda konu ile ilgili çeşitli kaynak kitap,  dergi, resim ve fotoğraf gibi gereçlerin sınıfa getirilmesi ve mümkün olduğu zaman bilişim teknolojileri sınıfından yararlanılması
b)Öğrencilere dersi daha ilginç hale getirecek, soyuttan somuta çevirebilecek ve anlamalarını kolaylaştıracak teknikler kullanılması,
 Bunun içinde siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmemesi, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilmesi
c)Öğrencilerin derse ön hazırlıklı gelmesi için ödev verilmesi ve ödevlerin kontrol edilmesi
d)Öğrenci velileri ile işbirliği sağlanması
e)Derse tüm öğrencilerin katılımının sağlanması
f)Okuldaki diğer öğretmenlerle işbirliğinin sağlanması…nın faydalı olacağını söyledi.
Müdür Yardımcısı Veysel KARACA öğretmen kılavuz kitaplarının öğretmenler için yeterli olduğunu, öğretmenlerin kılavuz kitabı inceleyerek derslere hazırlıklı girmelerini bunun daha sonraki derse öğrencileri hazırlamaları açısından da çok faydalı olacağını vurguladı.

   Zeki DOĞAN, ders kitabındaki etkinliklerin fazla zaman alması, müfredatın nisbeten ağır olması ve sağlık sorunları nedeniyle yıllık planların uygulamasında bazı konularda geri kaldığını belirtti.  
Konuların yıllık plandaki akışına göre işlenmesi ve yeri geldiğinde diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılması, bazı etkinliklerin ev ödevi olarak verilmesi, kararlaştırıldı.

Derslerin ve konuların özelliklerine göre ders işlenirken mümkün olduğunca öğrencilerin merkeze alınması kararlaştırıldı. Yöntem ve teknik olarak öğrencilerin derse hazır olarak girmeleri sağlandıktan sonra, öğrencilerle konu karşılıklı işlenmesinin ve konu sonlarında mümkün olduğunca tekrarların yapılmasının faydalı olacağı ve bu doğrultuda konuların işlenmesine karar verildi. Derslerde öğretmenin toparlayıcı, eksiklikleri giderici ve bilgi tamamlayıcı fonksiyonu olacağı kararlaştırıldı.

Ders işlenirken; anlatım, soru-cevap, açıklama, tartışma, gösterme yapma, ipucu verme, örneklendirme, beyin fırtınası, karşılaştırma, harita kullanma, not alma, bireysel etkinlik, not tutturma, çözümleme, grup çalışması gibi metotların konuların özelliğine göre kullanılması karara bağlandı.

7- Performans Görevinin;  öğrencinin sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük yasamla da ilişkilendirerek ortaya koymasını gerektiren kısa dönemli çalışmalar olduğu,
 Performans ödevinin öğrencilerin bilgi ve becerilerini gerçek yasam durumlarına uygun olarak kullanmalarını gerektirecek nitelikte olmasına özen gösterilmesi gerektiği belirtilerek performans ödevleri verilirken:
Bir konu hakkında yazı yazma (makale, anı vb. )
Başka zamanlarla, yerlerle veya kültürlerle ilgili hayalî bir mizansen oluşturma,
Aynı grafikleri farklı ölçülerde çizme,
Bir tarzdaki grafiği başka tarza dönüştürme,
Bir haritadan sonuçlar çıkarma,
Bilimsel bir olayı sözel ve görsel olarak betimleme,
Bir konuyla ilgili afiş, poster, broşür vb. hazırlama,
Mahallelerinin bir haritasını, krokisini çizme vb. alanlarına yönelik olması kararlaştırıldı.
Performans ödevleri verilirken öğrencilerin konuyu belirlemede görüşünün alınması ödev süreci ile planlamanın yapılmasında rehberlik edilmesi gerektiği belirtildi. Performans ödevinin dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirileceği ve değerlendirme ölçütlerinin öğrenciye önceden verileceği belirtilmiştir.

PROJE VE PERFORMANS GÖREVLERİ


Sosyal Bilgiler  6 Performans Ödevi Konuları :
Ülkemizde Görülen Yağış Tipleri, Türk Tarih Kurumu Tarihi, Anadolu’da kurulan Uygarlıklar,Harita ve Ölçekler, Türk Destanları, Göktürk Kitabeleri, Nizamülmülk’ün Hayatı, Demokrasinin Tarihi ve Gelişimi, Doku ve Organ Bağışının Önemi, İslamiyetin Doğuşu,Manga Carta,Önemli buluşlar, Sağlığımıza neden dikkat etmeliyiz?
Sosyal Bilgiler 6 Proje Ödevi Konuları:
Dünya İklim Haritası Hazırlama, Tarih Şeridi Hazırlama, Vergi Vermekle İlgili Bir Afiş Tasarlama
Ülkemizin İhraç ve İthal Ürünleri İle İlgili Tablo Hazırlama,Turistik Bir Bölgeyi Tanıtan Bir Reklam Hazırlama,İpek Yolu Haritası Çizme, İslamiyetin Doğuşu filmini izleme ve film eleştirisi yazma,
Gazneli Mahmut Biyogrofisi Hazırlama, Divan-ı Lügatit Türk’ten Seçmeler Yapma,Çocuk Hakları Sözleşmesi Kitapçığı Hazırlama,İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Kitapçığı Hazırlama,
İnsan hakları ile ilgili broşür hazırlama, Bir yardım kampanyası organize etme

Sosyal Bilgiler 7 Performans Ödevi Konuları:
  RTÜKün önemi ve görevleri,TVde yayımlanan çocuk programlarının listesini çıkarma ve bunların çocukların gelişimi açısından değerlendirilmesi…,Anadolu Selçuklu Devleti ,Gevher Nesibe Şifahanesi,Kervansaraylar,Haçlı Seferleri,Osmanlı Kuruluş Dönemi,Osmanlı Yükselme Dönemi,Osmanlı Duraklama Dönemi,Osmanlı Dağılma Dönemi,Seçilecek örnek bir medrese incelemesi,Barbaros Hayrettin Paşa,Lale Devri,Evliya Çelebi,Ziraat Bankası Tarihi,Coğrafi Keşifler,Çocuk Hakları,Balkan Savaşları,Çanakkale savaşı,I. Dünya Savaşı,Uluslar arası İnsan Hakları Kuruluşları

Sosyal Bilgiler 7 Proje Ödevi Konuları:
Toplumda görülen iletişim çatışmalarına örnekler bulma…,İletişim çatışmaları ile ilgili bir senaryo yazma ve sınıfta oynama,Dünden bugüne iletişim aletleri resimli kitapçık hazırlama,
Herhangi bir kurumdan BİLGİ EDİNME,Türkiye Nüfus Haritası Çizimi,Ülkemizde bugüne kadar yapılan Nüfus sayımlarının grafik tablosu,Üstün Dökmen “Küçük Şeyler” kitap incelemesi
KURULUŞ film izleme ve eleştirisini  yapma,Seçilecek bir olaydan tarih gazetesi yapma,Coğrafi Keşifler Haritası,Tarih boyunca önemli buluşlar kartpostal hazırlama,Çocuk Hakları ile ilgili bir afiş hazırlama,Buluş kartları hazırlama

T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Performans Görevi Konuları:
 Mondros Ateşkes Antlaşması,Sevr Barış Antlaşması,Sakarya Savaşı,İstiklal Marşı’nın kabul edilmesi.,Sakarya Savaşı ve sonuçları,Büyük Taarruz ve Sonuçları,Tekalif-i Milliye Emirleri,
Misak-ı Milli,TBMM’nin açılışı.,Mudanya Ateşkes Antlaşması,Lozan Barış Antlaşması,Atatürk’ün Hayatı,Cumhuriyetin ilanı.,Halifeliğin kaldırılması

T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Proje Ödevi Konuları:
Kurtuluş Savaşı’nda görev alan önemli komutanlar ve başarı öyküleri.,Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında kadınların rolünü anlatan bir kompozisyon yazma.,Kurtuluş Savaşı’nı anlatan önemli iki roman (Yaban, Ateşten Gömlek)  ve özetleri.,İstiklal Marşı’nın kabul edilmesini anlatan bir öykü yazma.,Kurtuluş Savaşı’nın herhangi bir bölümünü anlatan bir piyes, tiyatro ya da öykü yazımı.,Kurtuluş Savaşı’nı anlatan bir film ( Cumhuriyet ) ya da dizi (Kurtuluş) izleme ve tanıtımını yapma., Kurtuluş Savaşı halk kahramanlarından üç kişinin  ( Sütçü İmam, Hasan Tahsin ve Antepli Şahin)  hayat hikâyeleri ve mücadeleleri.
Atatürk’ün en önemli eselerinden olan  NUTUK incelemesi., Kurtuluş Savaşı için karşılaştırmalı bir  “Kurtuluş Savaşları” haritası hazırlama., Antep’in “Gazi”; Urfa’nın  “Şanlı”; Maraş’ın “Kahraman” ünvanı almalarının nedenleri., Mustafa Kemal’in “Kurtuluş Savaşı’nda İzlediği Yol Haritası” çizimi.,En az yirmi fotoğraftan oluşacak bir “Kurtuluş Savaşı Albümü” hazırlama.

Performans ve Proje görevlerinin MEB tarafından formatı belirlenen Değerlendirme ölçekleri tarafından değerlendirilmesine karar verildi.

8. Yazılı sınavların 6. ve 7. sınıflar  Sosyal Bilgiler, 8.sınıf T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri için Mart ayının 3., Nisan  ayının 2. ve Mayıs ayının 3.haftasında olmak üzere 3 sınav yapılmasına karar verildi. Yazılı sınavlarda doğru-yanlış, boşluk doldurma ve test tekniğinin uygulanmasına, konuların tamamını kapsayan soruların sorulmasına, derse katılım  notlarının  dersin işlenişi sırasında öğrencilerin ders veya derslerdeki etkinlikleri neticesine göre verilmesine karar verildi.
Derse ve etkinliklere katılım notlarının her ders için 2 adet olması kararlaştırıldı.

9.Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zeki DOĞAN derslerde konulara göre uygun araç ve gereçlerin kullanıldığını, sınıflarda projeksiyon cihazlarının olmasının çok yararlı olduğunu, ayrıca her sınıfa bilgisayar sağlanması gerektiğini ifade etti.

10- 2488  sayılı T.D.deki Atatürkçülük konularının derslere, konulara ve zamana  uygunluk durumuna göre yıllık planlara alınmasına karar verilmiştir. Ayrıca, Atatürk’ün bilime verdiği önem vurgulanıp gösterdiği hedefler anlatılacak; muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmanın en önemli şartının bilimsel alandaki gelişmeleri takip etmek ve yürütmek olduğu anlatılacaktır.

11-  Derslerde geçen kavramlar ve dil bilgisi kuralları konularında, ve öğrencilerin anlaşılır şekilde okuma ve okuduğunu anlama konusunda Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine gidilmesinin faydalı olacağı belirtildi.
    6 ve 7. sınıf müfredatında istatistiksel bilgilerin ve oran ile ilgili konuların yer aldığını bu konuda Matematik öğretmenleri ile iş birliğine gidilmesi gerektiğini belirtildi.

12- Konuların hazırlanmasında gerekli kaynaklardan ve  eserlerden yararlanılması, akademik eserlerin takip edilmesi, Sosyal Bilgiler 6 ve 7 Öğrenci Çalışma Kitabının etkin şekilde kullanılması ve diğer alanlarla ilgili ihtiyaç duyulduğunda bilimsel eserlerden yararlanılması kararlaştırıldı.
   Tebliğler Dergilerinin www.meb.gov.tr ve Talim ve Terbiye Kurulundaki değişiklerin http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/ adresinden takip edilmesi yapılan değişikliklerin uygulanması kararlaştırıldı.

13- 2010–2011 Öğretim yılı II. Döneminin başarılı geçmesi dilek ve temennileriyle toplantı sona erdi.

                                                           egitimci26.blogspot.com                                                       
          Ders Öğretmeni                                                                                 Müdür Yardımcısı
           ……………                                                                                    ……………………..



Uygundur
15.02.2011

Okul Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bayan iç giyim Bayan giyim Bayanlar için Giyim Bayanlar için Özel gün Kıyafetleri bayan iç giyim iç giyim fantazi iç giyim babydoll jartiyer set tring Bayan Giyim Sütyen ve Kilot İkili Takım Çıtçıtlı Body Baby Doll Takım