13 Şubat 2011 Pazar

webquest nedir?(WEB MACERASI)- YAPISI VE ÖZELLİKLLERİ

     Eğitimde Webquest öğrencilerin bilgileri toplayıp analiz ettiği WEB de kullanılan bir araştırma aktivitesidir.
Öğrenmeyi öğretme üzerine bir çalışma: ‘WebQuest’ öğrencinin etkileşim içinde olduğu bilginin belli bir ölçüde veya tamamen internet üzerindeki kaynaklardan veya video konferans aracılığıyla sağlandığı araştırma yönelimli bir aktivitedir.
Webquestler Bernie Dodge ve Tom March tarafından 1995 yılında San Diego State üniversitesinde keşgfedilmiştir. Webquest teknolojisi büyük oranda yapısalcı(contructivist) akıma dayanmaktadır.[2]
Diğer bir tanımla webquest ; Öğrencilerin kullandıkları bilgilerin bir bölümünün veya tamamının Internet kaynaklarından geldiği, araştırmaya/sorgulamaya yönlendiren bir etkinliktir.
Olası Özellikleri:
Genellikle grup etkinliklerinden oluşur
Öğrenciler için rol oynama içerir.
Tek veya birden fazla alanı (interdisipliner) kapsayabilir.

Webquestler Kısa Süreli ve Uzun Süreli olmak üzere iki çeşittir.
Kısa Süreli Webquestler
Öğretim hedefi: bilgi kazanımı ve entegrasyon
Öğrenciler önemli ölçüde yeni bilgiler edinir ve bu bilgileri anlamlı hale getirir
1-3 ders süresince olabilir

Uzun Süreli Webqustler
Öğretim hedefi: bilgiyi geliştirmek ve sadeleştirmek
Öğrenciler bilgiyi derinlemesine analiz eder, farklı durumlara uyarlar ve anladıklarını bir şekilde sunarak gösterirler
1-4 hafta süresince olabilir
WEBQUEST’İN YAPISI Amacın net bir şekilde ortaya konulması ve etkin olabilmesi için Webquestlerinin minimum olarak aşağıdaki bölümleri içermesi gerekir.
Giriş
İşlem
Bilgi Kaynakları
Süreç
Değerlendirme
Sonuç
Giriş
Öğrenciyi konuya ve kendisini nelerin beklediğine yönlendirmeli
Farklı yöntemlerle öğrencinin ilgisini uyandırmalı
Durumu ortaya koymalı ve duruma ilişkin ön bilgi sunmalı
İşlem
Yapılabilir, ilginç, güdüleyici, otantik ve öğrenci tarafından yönlendirilebilir olmalı
Etkinliğin sonunda öğrencinin ne yapmasını istediğimize ilişkin bir açıklama içermeli
Bir ürün veya sözlü sunum olabilir
Bilgi Kaynakları
Öğrencinin işlemi gerçekleştirmesi sırasında yardımcı olması amacıyla öğretmen tarafından belirlenmiş web sitelerinin adresleri
Web ortamı dışındaki kaynakları da içerebilir
Tüm kaynaklar herkes tarafından kullanılmayabilir
İşlemleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi kaynaklarına bağlar da içerebilir
Süreç
Açık bir şekilde tanımlanmış adımlar
İşlemi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken sürecin gözden geçirilmesini sağlar
Öğrenmeye ilişkin tavsiyeler sunabilir
Öğrencilerin gerçekleştirmesi gereken adımlar açık ve öz bir şekilde tanımlanmış adımlara bölünerek öğrencilere sunulmalıdır
Değerlendirme
Elde edilen bilgilerin ne şekilde organize edileceği
Sonuçları ölçebilme yeteneği
En otantik değerlendirme öğretmen tarafından tasarlanan değerlendirme rubrikleridir
Değerlendirme rubrikleri farklı biçimlerde olabilir
Sonuç
Web sorgusunu sona erdirme
Öğrencilere ne öğrendiklerini veya ne başardıklarını hatırlatma
Öğrenciler, deneyimlerini diğer alanlara genişletmeleri konusunda teşvik edilir
Sonuçlar ve başarılar üzerinde düşünceler öğrencilerle paylaşılır
WEBQUESTLERE İLİŞKİN EĞİTİCİ FİKİRLER
Temel olarak dört eğitici fikir vardır:
Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik
Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Süreç ve Erişim
Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik :
Öğrencileri motive edebilmek için öğretmenin, onların kişisel olarak ilgilerini çeken bir Webquest oluşturması gerekir.
Aynı zamanda öğrencilerin gerçek bir işlem üzerinde çalışmalarına olanak sağlayacak şekilde otantik olmalıdır.

Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi :
Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri uyarlamaları beklenir. Bu amaçla;
Yapıcı beceriler geliştirebilir,
Karşılaştırmalar yapabilir,
Hipotez kurabilir, ve
Sonuçlar çıkarabilirler.

İşbirliğine Dayalı Öğrenme:
Webquest etkinliği grupla birlikte çalışmayı öğretmek ve teşvik etmek etmek için idealdir
Süreç ve Erişim:
Webquest’ler önceki ve sonraki etkinliklere bağlantılar içermelidir
Erişim konusundaki sınırlılıklar yaratıcılık için desteğe ve güdüye dönüştürülmelidir

ÖĞRETMENLER İÇİN TASARIM ADIMLARI
o İçeriğe ilişkin online kaynaklar konusunda bilgili olun
o Kaynakları kategorik olarak sınıflandırın (veritabanı, referans materyali vb.)
o Eğitim programına uygun olan konuları ve online materyalleri belirleyin[3]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bayan iç giyim Bayan giyim Bayanlar için Giyim Bayanlar için Özel gün Kıyafetleri bayan iç giyim iç giyim fantazi iç giyim babydoll jartiyer set tring Bayan Giyim Sütyen ve Kilot İkili Takım Çıtçıtlı Body Baby Doll Takım