14 Şubat 2011 Pazartesi

ASSURE TASARIM MODELİ


UTİLİZE MEDİA AND MATERİALS
MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI

• Kullanılacak materyallerin gözden geçirilmesi
• Kullanılacak Materyallerin hazırlanması
• Öğretim ortamının hazırlanması
• Öğrencilerin hazırlanması
• Öğrenci Katılımının Sağlanması
• Öğrenme Yaşantısı Sağlama & içeriğinin aktarılması


KULLANILACAK MATERYALLERİN
GÖZDEN GEÇİRİLMESİ

• Materyallerin gruba ve hedeflere uygun olup-olmadığını belirlenmeli.

• İçeriğini tamamen incelemeden hiçbir materyal bütünüyle kullanılmamalıdır.
MATERYALLERİ HAZIRLAMA

• Öğretim etkinliklerini destekleyecek ortam ve materyaller hazırlanmalı.

• Öğretmen merkezli bir ders için materyal ve teçhizat kullanılabilir.

• Öğrenci merkezli bir derste ise öğrencilerin ihtiyaç duydukları bütün materyallere kolayca erişebilmeleri sağlanmalıdır.
ÖĞRETİM ORTAMININ
HAZIRLANMASI

• Öğrencinin ortam ve materyallerden uygun şekilde yaralanabilmesini sağlayacak önlemler alınmalıdır.

• Bazı unsurların her öğretim ortamında bulunması gerekir. Rahat oturma, yeterli havalandırma, ısı kontrolü, uygun aydınlatma vb

• Teçhizatın çalışır durumda olduğu kontrol edilmelidir.

• . Araçlar bütün öğrencilerin duyup-göreceği şekilde düzenlenmelidir.
• Eğer öğrencilerin bir konuyu tartışmaları istenirse; birbirlerini görebilecekleri bir oturma düzeni oluşturulmalıdır.
ÖĞRENCİLERİN HAZIRLANMASI

Öğretim açısından uygun bir hazırlama;

• Dersin içeriğini kapsamlı bir şekilde veren bir sunum.

• Çalışılan konu ile ilgisinin mantıksal izahı.

• Öğrencinin dikkat etmekle ne fayda sağlayacağını dile getiren motive edici açıklama.

• Dikkati dersin özel yönlerine çeken ipuçları.
.
ÖĞRENME YAŞANTISI SAĞLAMA

1.Deneyim öğretmen merkezli ise;
öğretici de sınıfın dikkatini yönlendirebilmelidir.

2.Deneyim öğrenci merkezli ise;
öğretmen kılavuz ya da kolaylaştırıcı rolü oynamalıdır.

Öğrencilerin konuyu keşfetmelerine, içeriği tartışmalarına, konu ile ilgili malzeme hazırlamalarına veya sınıf arkadaşlarına bilgi sunmalarına yardımcı olmalıdır .

ÖĞRENCİ KATILIMININ SAĞLANMASI

• Doğru bir cevabın anında onaylanması önemlidir.

• Tartışmalar, kısa quizler ve uygulama alıştırmaları öğretim sırasında pratik ve geribildirim fırsatı sağlarlar

• Alıştırma, etkinlikleri daha fazla olanak sağlayabilir.

• Öğretim materyallerine yardım amacı ile yazılmış öğretmen kılavuzları ve el kitapları çoğu kez öğrenci cevabını sağlama ve desteklemeye yönelik teknik ve etkinlikleri sağlarlar.

ÖĞRENCİ KATILIMININ SAĞLANMASI

• Doğru bir cevabın anında onaylanması önemlidir.

• Tartışmalar, kısa quizler ve uygulama alıştırmaları öğretim sırasında pratik ve geribildirim fırsatı sağlarlar

• Alıştırma, etkinlikleri daha fazla olanak sağlayabilir.

• Öğretim materyallerine yardım amacı ile yazılmış öğretmen kılavuzları ve el kitapları çoğu kez öğrenci cevabını sağlama ve desteklemeye yönelik teknik ve etkinlikleri sağlarlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bayan iç giyim Bayan giyim Bayanlar için Giyim Bayanlar için Özel gün Kıyafetleri bayan iç giyim iç giyim fantazi iç giyim babydoll jartiyer set tring Bayan Giyim Sütyen ve Kilot İkili Takım Çıtçıtlı Body Baby Doll Takım